Vi renoverar

Ja det är nästan alltid något projekt på gång i det här huset. Vi har i alla fall varit ganska duktiga med att hålla oss det till som vi lovade oss själva när vi flyttade in. Att göra ett rum i taget. Så att det inte är kaos överallt. Fast det blir ändå alltid lite stökigt även i resten av huset, och det dära slipdammet det hamnar då precis överallt.

Just nu är det gästrummet som ska fixas till, för svärfar flyttar snart in till oss för en tid. Det var ganska mycket som skulle fixas där inne. Från början var rummet matkällare och förråd, men vi (John) har rivit ut alla väggar och lagt in golvvärme och nya inneväggar. Det blir en hel vägg med garderober, 6 st får vi in kommer bli super med mer förvaring. Sedan blir det vita - otippat eller? - väggar, och en fondvägg.





I onsdags var vi på Färg och Tapet och hittade en som vi var ganska överens om.




Idag så kom ett paket från Elsas hem. Jag älskar den e-butiken det har så fina saker plus att man får ju sakerna otroligt snabbt. Jag beställde i onsdags och saker fanns att hämta ut på posten idag- helt otroligt.

Dessa saker ska få vara i Elliots rum - längtar tills vi ska fixa det.




En liten gris till våran griseknoe




Nu ska jag gå och se "Scarlett" som Jonte så snällt har tagit hem till mig. Förra fredagen såg jag klassikern "Borta med vinden", så nu måste jag se om hon får Rhett Butler.



See ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0