Sjuk idag oxå

Jag är hemma och är sjuk idag oxå, det är magen som bråkar nu igen. Satt just och tänkte efter att det var precis samma sak vid den här tiden ifjol. Men då lyssnade jag inte riktigt på kroppen utan körde på för fullt ändå, vilket visade sig bli jobbigt hela sommaren.

På jobbet är det kaos, lite personal och det ringer som bara den, plus att jag dessutom ska lära mig en ny kundtjänst och en massa nya saker som dyker upp på de andra. Inte blir det bättre när man får mail om att man inte får ta några raster heller. Ja, då går det som det går - magkatarr.  Så nu bestämde jag mig för att  jag måste ta det lungt. Känner mig ganska bra idag, så jag ska fara till jobbet imorgon får vi se hur det går.
 
Solen har i alla fall kommit tillbaka och några fler plusgrader med det oxå, kanske går ut och sätter mig i solen ett tag idag. Jag längtar så till i sommar. Syrran åkte till Turkiet igår, gissa om jag är avundsjuk, det hade varit precis vad jag behöver nu. Men det är klart det känns ju ännu bättre att åka i januari när det är -20 grader här  till 30 graders värme. 


Så här fint hade vi det på våran gård förra sommaren, då vi drenerade om.

image13

Vi håller på att fylla i en massa blanketter för att få bygga lite i sommar, det är helt sjukt vad man måste söka lov om. Vi ska sätta in en balkongdörr där det är ett fönster - Bygglov. Sätta upp ett plank mot Tjärnvägen - Bygglov plus grannens medgivande. Man får inte göra något utan att kommunen ska lägga sig i OCH ta betalt. Och inte nog med det, jag ringde igår för att höra hur lång handläggningstiden var 2 - 3 månader. Hallå!!, då är ju sommaren slut.

Åhh jag blir galen. Vi får se hur vi gör nu.


Nä, nu ska jag gå och göra mig lite lunch.


See ya

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej vännen! Kaosen håller i sig. kom ihåg att vila upp dig ordentligt innan du kommer tillbaka och jobbar! Nu ringer det *suck* Krya på dej

2008-05-22 @ 14:03:10
URL: http://karint.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0