Andra dagen

Nu är det andra dagen på semestern och det bara regnar. Igår var det inte uppehåll ens någon sekund men idag är det väl ganska lungt mulet med någon skur här och där. Igår var vi och handlade vildvin som ska få klättra upp över husväggen. men något mer blev det inte. Idag har det heller inte blivit så mycket arbete, Jag har sytt en legosäck på morgonen och sedan efter lunch så åkte jag och barnen in till stan och handlade lite saker.


En hushållsvåg som jag handlade igår på Rusta




Fin glasklocka och trådfat från HouseDoctor, vet inte riktigt vad jag ska ha i den ännu.




Leilas ny bok " Piece of cake



Plus kuddar till mina däckstolar som aldrig verkar bli klara. När jag trodde jag målat alla delar till ena stolen och skulle skruva ihop den, så visade det sig att jag missat ett sista varv på två pinnar - åhhh.
Det tar sådan tid, förstå - 1 varv grund färg och sedan 2 varav med valnig oljefärg. och inte nog med det man kan ju inte måla hela på en gång heller utan först framsidan och sedan baksidan. Och sedan är det heller inte världens snabbast torktid heller, så som sagt så tar det lite tid innan de är klara.

John har köpt sig ett Nintendo Wii idag, för han tycker det är så tråkigt när han inte vara ute och jobba. Ja, ja han kommer nog att sitta där även fast det är fint väder också ska ni se.

Nä nu måste jag hitta på någon mat till middag, finns risk för att det blir snabbmat.


See ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0