HEJ

Sitter på jobbet och läser på alla möjliga bloggar, börjar var riktigt less när ingen uppdaterar sina, så jag måste ta och skapa min egen blogg. (vi får väl se hur duktig jag är på uppdater min egen)

Har nu suttit här sedan 8 i morse och det värsta av allt är att jag har mer än fyra timmar kvar. Har varit dunderförkyld i veckan så jag for hem från jobet i måndags och var hemma tisdag och onsdag oxå. Sedan blev Jonte förkyld och det fick man då verkligen höra. Varför är det så att det alltid ska vara så synd om karlarna när de är förskylda det är väl bara att bita ihop för tusan, som vi kvinnor gör. Vi tvättar,städar, hämtar barn på dagis, lagar mat, läser läxor + planerar inför nästa dag. Och skulle man då råka be dem att göra någonting minsta ansträngande så får man den där "dödssjukeblicken".

Nåväl det är bara att inse att de inte klarar av mer. Fast lite synd är det faktisk om honom nu. Igår så klagade han över att han hade ont i skinnet på huvudet och halsen, och jag skrattade och påminde honom om den gången då han höll på att bli blind (berättar om den historien en annan gång). I alla fall så hade han ringt till sjukvårdsupplysningen idag och dom trodde att det var förmodlingen bältros som han hade fått. genast går man in och googlar på bältros, tänk vad bra det kan vara med internet ibland. Så jag måste nog vara lite snällare när jag kommer hem ikväll.

Det är superfint väder ute nu och jag vill ju bara vara ledig. Men jag var ju ledig i fredags när Elliot fyllde 3 år, storkillen,  tänk att min lilla bebis har blivit så stor. Fast om jag ska erkänna så är det rätt så skönt när de blir lite större oxå.   
Det blev massa kalas som det brukar,och många tårtbitar blev det : ) gott. Jag hade faktiskt varit duktig och baka denna gången (händer inte ofta hos mig) det blev: kanelbullar, mockarutur, banakaka och chokladbollar + tårtan.

Elliot slutade med tutten i fredags, "som man ska när man är 3 år", och det var inga problem hitills i alla fall. Nu är det bara blöjträningen som vi måste ta tag i. Hoppas att det går lättare en med Oscar som vi höll på med i 5 mån innan han var någolunda säker. (får fortfarande tjata att han ska gå på toan, och han är 7 år). 

Imorgon så jobbar jag 8-12 det ska bli skönt, kanske tar en lång promenad efter jobbet efter allt detta fikande som vart ihelgen.


See ya

Kommentarer
Postat av: Sophie Romann

Tjena Syrran!



Vad snyggt det blev i pojkarnas rum. MMM det finns mycket fint. Har precis fixat fönster 22 hemma, 10 kvar. Börjar bli ganska less på fönster.



Mamma och pappa är här och har hjälpt till. Vi åker allesammans till Finland ikväll, så får vi se hur statusen ser ut med gammelpäronen.



Tack för vagnen.. Den ser ju ut som helt ny. Fantastiskt vilken kvalitet, klarar nog minst ett barn till :D)



Ha en skön semester. KOmmer att följa din blogg med spänning framöver.



kramis Sophie

2008-07-18 @ 13:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0