Gräsänka

John for i tisdags till fjällen med grabbarna och lämnade mig hemma själv (snyft) - Näeh inte direkt tråkigt det är bara sååååå skönt att vara ensam hemma. Bara jag, och smulan förstås men hon gör inte så mycket väsen av sig. Jag kan äta middag när jag vill och vad jag vill, inte direkt efter jobbet fara och hämta barnen och sedan direkt hem och laga mat.
Detta är riktigt vardagslyx. Nu kommer de hem imorgon så då ska vi mysa igen nu när mamma har fått laddat batterierna.

Dagens middag som de andra inte hade gillat, fullkornspasta, räkor och pesto



Hemma händer det inte så mycket, gästrummet är helt klart nu och svärfar har flyttat in.

Så här såg det ut innan alla möblerna kom in.









Simningen går riktigt bra, förra veckan var jag och simmade mån, ons, fre  morgon innan jobbet och vattengympa på torsdagen kväll. I veckan är det sportlov så då har de haft vattengympa mån och ons på morgonen och i tisdags blev det vattengympa på kvällen. Konstigt nog så tycker jag bäst om att träna på morgonen innan jobbet, för det är svårt att få tid ibland på kvällen.


I söndags var jag på loppis med M, jag hade inte tänkt att köpa något men det är alltid kul att titta. De hade sådana här fina gamla lakan som jag varit ute efter. Jag har satt dem innanför glasdörrarna på mitt tygskåp, då det har känts lite rörigt med alla färgerna. jag köpte 2 st lakan så jag funderar på att sy en hissgardin till kontoret av det andra lakanet.






Fyndade också en snowboard till Oscar för 50kr och skor till för 40 kr, vilket super fynd. T o m John var imponerad och tyckte nog att det inte var så dumt att jag for på loppisen ändå.


Även ett detta kakfat  hittade jag





Ska gå och duscha nu, tog ett litet spinningpass här hemma innan middagen.



See ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0