Knappar

Min syster C samlar på hattaskar och frågade mig en dag vad jag samlar på - ingenting. Och när jag tänker efter så jag nog aldrig gjort det riktigt heller - Har nog inte tålamod till det.

Däremot har jag hittat en sak som jag ska börja samla på, och det är KNAPPAR och gissa vilken färg, VITA så klart. Såg på en inredningsblogg där någon hade stoppad alla sina vita knappar i en glasburk och det var så fint, självklat att en textillärare var tvungen att ha det också.

Jag hittade en jättefin glasburk på Spets & Ting från House Doctor, som så passande hade ett spänne i form av en knapp. Sedan var det dags att börja samla - som sagt tålamod. Jag tog en tripp till Myrorna där de hade tre lådor med knappar av alla de olika slag. Och det kostade 10 knappar för 1 kr, så det var bara att börja leta. Det skojiga är att det var många gamla knappar som var tygklädda och egengjorda knappar som är så fina.

Så nu kommer det att bli dödsstraff för den som slänger en skjorta eller något likande med vita knappar utan att ge dem till mig. För det finns en burk stl. större också : )


Hur många knappar tror ni det är? (burken är ca 15 cm upp till locket)






P.S det är ca 700 knappar i burken.



See ya

Kommentarer
Postat av: Kartis

Shiiiit va många!!! =)

Snacka om att det tar ett tag å samla då...

Det var skoj idag! bra trning kändes det som, hoppas det känns lite imorron oxå =)

2008-10-08 @ 21:54:23
URL: http://karint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0