Joho klart jag kan

Trevlig kristihimmelfärdsdag på er alla!

Skönt med lite ledigt så här mitt i veckan - mer av sådant tack!

Idag har jag och John varit och tillverkat justerbara stolpskor. Har tjatat länge på John att vi måste ju fixa stolpskorna någon gång så att vi kan börja med altanen. Och dessutom så hade vi lovat att göra några till grannen också.

Jag sa att om jag bara kunde svetsa så skulle jag ha gjort dem för länge sedan, men nu kan jag ju inte det. Och dessutom så har ju faktiskt en av oss varit med i svets SM (och det är inte JAG). John blev tjurig och sa att då skulle han lära mig svetsa så skulle jag få göra dem. Visst kan jag väl det sa jag, och ångrade mig sekunden efter jag sa det.

Detta var några veckor sedan och jag insåg att det var bara för mig att dra på mig blåstället om jag skulle ha någon altan i år.




Pojkarna fick vara hos snälla syster i Nyhamn medans jag och John var i garaget. Nu blev det faktiskt så att John fick göra den mesta svetsningen i alla fall. Jag provade faktiskt bara lite, tyckte det var lite otäckt faktiskt. Men vi samarbetade ändå rätt så bra så efter 3½ h var vi klara.

Så nu kanske i helgen vi kan börja med byggandet.



Vi ses


S

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0