Hus

Ikväll fick killarna gå loss på pepparkakshuset som de suktat efter länge nu. Men de tyckte inte att den var lika god som den såg ut.






Senare i kvällen hände något mindre trevligt - jag höll på tända eld på hela huset.

När vi satt framför TVn och myste kände jag hur det började lukta rök. Jag började kolla runt kaminen men kunde inte se någon gnista som hade farit ut. John stiger upp ur soffan och ser att det brinner i mossan i adventstaken. Jag hade tänt den när killarna satt och åt pepparkakshuset och GLÖMT släcka den.
I vild panik tar John den till diskhon och gör det man inte får göra, spolar vatten på den. Gissa om det blev det blev mindre rök.

Så nu har vi vädrat så att det är iskallt här inne, osså kör vi doftljus i sinne. (givetvis under uppsikt)




Vi ses

S

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh fy så otäckt...men tur det gick bra. Har du ändrat lunchtider nu???? Ha det gott.

2010-01-05 @ 20:26:01
Postat av: anna

Åh vad roligt att få kika runt här lite. Vad fint n ser ut att ha fått i huset, och pojkarna har blivit så stora.



Kram

2010-01-05 @ 21:00:03
URL: http://salhuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0