Milton gubben

Idag ringde de från dagis vid två-tiden och sa att Milton hade ramlat och slagit upp läppen och jag nog måste fara och be någon titta på det. Ja, ja tänkte jag, han kanske har fått ett litet sår på läppen som kanske behöver lite kirurgtejp. Men när jag kom till dagis var Milton fortfrande jätteledsen och när jag fick såret höll jag nästan på svimma (är rätt så känslig när det gäller öppna sår, klarar aldrig av att se operationer påTV eller liknande). Det var ett ordentligt jack i läppen. Så det var bara att fara upp på akuten - jippi de är ju inte direkt kända för sin snabbhet.

Efter 1h så fick vi komma in på ett rum och först träffa en sköterska som tittade på såret och sa att det kanske gick att limma ihop. De satte lite bedövning på läppen som skulle verka en stund. Sedan efter 1 h så kom en läkare som tittade på såret som konstaterade att det behövdes sys. Åhh hjälp tänkte jag Milton som är livrädd för nålar och sånt, det går inte ens klippa tånaglarna för det "kan" ju faktiskt göra ont. Läkaren frågade hur dan Milton är som person, om han klarar av nålar och sådant, för det kan vara rätt så obehagligt att sy i ansiktet för ett barn. Jag förklarde hur han är och de bestämde att det var nog bäst att söva ner honom.

Oj genast blev det så himla stort allt. Jag som trodde att de skulle tejpa ihop såret och nu skulle han helt plötsligt in på operationsrummet och sövas ner.
Han fick några emblaplåster och sedan åkte vi upp till operationssalen, där de försökte sätta in en kanyl i armvecket som Milton givetvis inte gillade. Han fick lite lustgas och då kunde de sätta in kanylen i handen. Sedan fick han "sömngasen" och efter några sekunder så sov han och jag fick gå och vänta i väntrummet.

Det skulle ta ca 45 min, men oj vad tankarna hinner komma, tänk om något går snett, man har ju hört att det alltid finns risker med att söva ner någon. Nåväl allt  gick bra  1 inre och 4 yttre stygn blev det. Kirurgen satte självupplösande stygn så vi slipper fara och dra dem senare. Vi stannade på uppvaket i 2 h tills Milton vaknade och vi fick fara hem. Det var skönt att vi slapp ligga över där.

Nu har Milton somnat så sött i sin säng, får se om han far på dagis imorgon. Han slog även i framtänderna så de är lite lösa och han har väldigt ont i dem.







Måste gå och sova nu


See ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0