Nu blommar det

Igår var det helt sjukt varmt i Skellefteå, närmare 30 grader. Fast vi (jag och John) höll oss mest inne. För vi är långt ifrån klar med toan än. Längtar tills den är klar, blir helt galen på allt sågspån och slipdamm. Tyvärr så ska John jobba hela veckan så det lär nog dröja länge innan den blir färdig.


Två väggar är färdigisolerade och två kvar.




Nu börjar det grönska i alla träd och buskar här hemma - sommaren är äntligen här. Tråkigt bara att de inte blommar hela sommaren, jag älskar syréner.


Äppelblommor och syréner

 

Även våra inplanterade liljekonvaljer blommar nu. (växer inte vilt här uppe)



Rönnen står också i blom




Igår var det morsdag - vilken bra dag. Det blev dock ingen tårta, men jag fick en jättebra present eller en, fyra faktiskt.

Jag hade önskat mig balkonglådor att sätta under fönstren, och John hade snällt snickrat ihop fyra åt mig. Och igår kväll satte vi dem på plats, fattas bara en hel drös med pelargonier i dem.



 Idag så börjar jag jobba kl. 14.00, skönt för jag har en hel del att göra innan dess. Ska klippa gräsmattan, fara och handla MASSOR av pleragonier och plantera dem, lämna igen böcker på bibblan plus att jag tänkte hinna gå broarna. Så det är nog bäst att jag sätter igång nu.


Seee ya 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0