Snö

Det blev så att vi firade jul uppe i fjällen i svärfars "vinterstuga" i år. Vi åkte upp förra tisdagen och det var meningen att jag skulle köra hem på juldagen eftersom jag skulle jobba på annandagen. Plus att jag skulle på fest hos M som för övrigt hade smyggift sig : ) Stort grattis M & M! Nästa gång så måste det ju bara vara min tur.

I alla fall gick det inte riktigt som jag tänkt mig. Jag hann inte mer än 2,5 mil så får jag sladd på bilen och kränger över vägen som sedan åker rakt ner i diket. Det gick som tur var väldigt bra, lite små skador på bilen, men jag kände inte att jag ville fortsätta köra själv i det föret. Så jag blev kvar uppe i fjällen tills i går när vi åkte hem. Kändes väldigt obehagligt att åka bil, jag som inte alls brukar vara åkrädd satt där som värsta hysteriska tanten. 

Vi blev alla rätt så chockade när vi kom hem i går afton och fick se hur mycket snö som hade kommit. Det gick nästan inte att ta sig in. Jag hade snö upp över midjan för att inte tala om barnen som nästan drunknade i snön. Vi bara stod och gapskratade över all snö. Resten av kvällen gick åt att skotta och skotta. (lite fusk hade vi måste jag erkänna, för John for och hämtade traktorn. Men den kommer ju ändå inte riktigt åt över allt)




Nu är jag ledig ända fram till den 3 jan och det ska bli så skönt!



Vi ses



 


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja det var verkligen helt sjukt med snö. Så tur att allt gick bra. Ta hand om varandra så ses vi.

2009-12-29 @ 23:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0