Fönster!!

Ännu en dag med sommarvärme, det är ju hur skönst som helst. Känns som om jag varit ledig jättelänge nu och trots det så är det en dag kvar innnan jobb.

var tvungen att fara in på jobbet igår för semesterschemat hade kommit ut, bättre sent än aldrig. fast det ble dock inte det minsta bra, hade sökt föräldraledigt vecka 28 och semester vecka 29, 30, 31, och 32. Men nä istället så fick jag inte semester förrens vecka 31, 32, 33 och 34, hur kul är det sista veckorna har ju Oscar börjat skolan.

Var inne och klagade eftersom det kändes inte det minsta tillmötesgående mot mina önskemål. I värsta fall får jag söka föräldraledigt vecka 29 och 30 för det kande ju inte necka till, lite tråkigt dock då jag bara har garantidagar kvar.

Ja, vi får se hur det blir på måndag.


Nu till min överskrift - fönster. Idag har jag börjat med våra fönster som måste skrapas och målas om, känses som en bra sysselsättning i det här fina vädret. Däremot så för er som inte känner mig och därör inte vet att jag hatar underarbete. om jag fick bestämma så hade jag bara målat direkt på fönstret utan en massa skrapande, men jag fattar också att då måste jag ändå göra om det nästa år.

Så jag satte igång att skrapa fönsterbläcken och det gick förvånadsvärt bra, sedan tog jag slipmaskinen på karmarna, och vips så var det klart. (2 fönster och en balkongdörr) Det var inte så hemskt som jag hade gruvat mig för.  Så nu kanske jag hinner alla fönster i sommar, så då blir det jättefint. jag får panik när jag ser allt det här 70-tals bruna som de visst då var jättesnyggt till ett gult tegelhus - urrk.

Hoppas  att det är bra väder imorgon för då ska jag måla andra varvet.

John har haft riktigt bra flyt torsdag och fredag och hann massor i Milles rum. Idag däremot så var det lite segt - kanske inte så konstig när han var ut och slirade till kl. 2.00 i natt. väggarna är på plats så nu är det bara taket, lägga in golvet, spackling och målning kvar.

Sen kommer nästa projekt - så ny gräsmatta.


Nä nu måste jag gå och vara lite trevlig.


See ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0