Regnig söndag

Helgen har tillbringats i stugan, med sol, god mat och vila. I morse när vi vaknade så regnade det, så då åkte vi hem. Det är så skönt att bara ha 3 mil till stugan så att man snabbt kan ta sig dit och och lika snabbt ta sig hem igen.

Stackar Oscar har åkt på en ordentlig ögoninflamation, båda ögonen regält uppsvullna så att han knappt kan öppna dem. Jag frågade om jag fick ta en bild på honom men det fick jag absolut inte göra när han såg ut så där. Och då måste man ju respektera det.

Jag bestämde mig för att jag skulle måla om Elliots Tripp Trapp stol som nu är i orange bok. Stolen köptes in till Oscar för ca 9 år sedan och då fanns det inte samma urval som idag. Jag har bara lite svårt att bestämma mig för vilken färg den ska vara. Vitt går ju alltid hem, men är faktiskt lite sugen på att måla den turkos. 

Har idag skruvat isär alla delar och slipat dem för att färgen ska fästa bättre (inte likt mig med underarbete). Har målat ena sidan med grundfärg så nu är det bara att bestämma vit eller turkost - vi får se vad det blir.




Vädergubbarna har lovat varmare väder i veckan så jag hoppas att de har rätt, är bara 2 veckor kvar nu av semestern.


Vi ses

S
 


Kommentarer
Postat av: malin lindberg

TURKOS!!!

Köp 2 sprayburkar på OK söder =)

Kram Mallan

2010-07-26 @ 18:29:48
URL: http://sassaliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0