Ingen sportfamilj här inte

Idag var jag på fotbollsträning med Milton och det är alltid lika spännande. Spännande för att se vilket humör han är på om han kommer att delta eller bara sitta på bänken och tjura.

Jag trodde faktiskt inte att han ville spela fotboll då han alltid sagt om fotboll att " det är inge kul när de tar bollen av mig" - Hallå!

Men när det kom en förfrågan om att det nu fanns ett lag för 03-orna så ville han gärna prova. Visst sa jag, prova du en gång och se vad du tycker. Han tyckte det var jättekul med lekarna men när det var dags att spela fotboll var det inte lika skoj, Han satte sig på bänken och började tjura. Visst tänkte jag, nu har han i alla fall provat. Och när jag frågade om han ville komma tillbaka nästa gång ( var rätt så säker på ett nej) så ville han det.

För att jag inte skulle behöva skämas även denna gång skickade jag pappa. Och bara för det så gick det bra och han tyckte det var kul. Så idag tänkte jag att det är nog lugnt, jag kan nog följa med. Men det blev samma sak som första gången, han ville inte vara med på fotbollsövningarna. Och även denna gång ville han komma tillbaka nästa gång.- Åhh! jag vet inte vad jag ska göra. Killen tycker inte om att spela fotboll men vill ändå gå dit på träningarna.

Oscar har i alla fall bestämt sig för at han ska sluta spela fotboll, och börja köra cross istället. - Bra för den biten får då John sköta. Nu när jag lagt ner en massa tid på Oscars fotboll.


Näe, inte är det några sportkillar i denna familj.


Idag har vi satt upp taket klart så imorgon blir det listning för fulla muggar. Tänk om vi kunde hinna klart så jag får ställa iordning soffan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kräver en uppdatering på bloggen. Hur går det med tv-rummet?

//Anna

2009-11-12 @ 18:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0