Nästan klart

Har haft det fullt upp ett tag så det har varit dåligt med uppdateringen.

Nu är det i alla fall helg, och vi ska inte renovera något i helgen - kors i taket. Det är inte alls så att vi är klara med vardagsrummet, men behöver en paus. Också väntar vi på att taket ska krympa klart innan vi målar det och sista varvet på väggarna.

Vet att jag lovat bilder från vardagsrummet så idag medans det var dagsljus ( finns inte så många timmar nu per dag) passade jag på att fota.



Ja nog skulle det allt vara fint med den där fondtapeten som jag ville ha.



Smulan älskar att ligga på fårskinnet framför brasan.
Tur att hon passar in i inredningen för hur skulle det annars gått






Det eldas flitigt i kaminen vill jag lova. Vedkorgen fick John i födelsedagspresent av oss.
Den är gjord av gamla däck, så den passar ju John.




Vitrinskåpet har fått flytta in i matsalen, och jag har tjuvstartat med julen.
Kunde inte låta bli att hänga upp julkransarna.




Har lämnat in matsalsbordet till målarn som ska måla det vitt och lite slitet. Han lovade att det skulle vara klart till på fredag. Och det är bäst det, för nästa helgen kommer mor och far och vi ska storkalas för det är ju någon som snart fyller 30.


See ya



Kommentarer
Postat av: Therese

Superfint. Ja fondväggen skulle bli supersnygg där.

2009-11-14 @ 21:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0