Ny vecka

Jag överlevde helgen med näppe. Det var skittrist att jobba HELA helgen, tur att det var alltför fint väder.
Jag lovade er en uppdatering på virkandet. Det blev totalt 31 st mormorsrutor i helgen. Hade säkert kunna gjort fler men fick så sjukt ont i axlarna och ryggen. Nu har jag totalt 91st, d v s att jag har 209st kvar. Ja det är nästan 2/3 delar. Jobbar nästa helg också och då satsar jag på att göra 40st, Skulle var skönt att kunna säga att jag BARA har hälften kvar.


15st sådan här rullar ska virkas

 

I helgen har John bilat för fullt och hunnit byta stammarna. Skönt att jag slapp allt oväsen. Pojkarna fick vara hos min syster i Nyhamn som tur var.
Det är såååå tråkigt med allt detta underarbete som tar sådan tid. Jag vill ju börja kakla och sätta dit möbler. Och på tal om möbler. Jag hade bestämt mig för Ikeas Godmorron serie som har så bra pris, tyvärr så visade det sig att de underskåpen bara finns i 100cm bredd. Och när jag mätte inne på toa så kommer det att bli alldeles för trång - Typiskt! varför kan de inte göra dom i 70s eller 80s bredd.
Nu måste jag ut och leta efter något annat skåp som garanterat inte kommer att bli billigt.


Så härsåg det ut i lördags





See ya

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilket projekt med dom där rutorna! Det blir kul att se sen när den blir klar hur den ser ut =) Ja även toan såklart oxå :)

Hoppas allt är bra med dig!

Kram

2009-05-13 @ 12:03:10
URL: http://karint.blogg.se/
Postat av: Ann

Ett bra jobb med rutorna! Förstår att axlarna värkte innan du var klar... Håller med Karin att det skall bli roligt att se det färdiga resultatet - både på virkningen och på toan. Kram Ann

2009-05-13 @ 22:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0