Skolavslutning


Oj så länge sedan jag uppdaterade. Just nu är det mycket som händer men ändå inget.


John har börjat jobbat åt sin pappa och är inte hemma så mycket vilket betyder att jag får dra det största lastet, (inte för att det är så stor skillnad från förrut).

Förra veckan var det skolavslutning för Oscar, dåligt väder som vanligt men i år hade jag faktiskt köpt långärmad skjorta och jeans.


Här bjuds på skönsjungande sång - "gullviva, mandelblom, kattfot och blåviol"






Det händer inte så mycket här hemma nu. Toan går låååååångsamt framåt. I helgen var vi på 2st barnkalas plus en fotbollsmatch vilket inte lämnar kvar så mycket tid.

Vi (John) har i alla fall bytt fönster, gipsat klart väggarna nu och håller på att lägga in golvvärmen. Det blir både vattenburen och eluppvärmt golv,  så att man kan ha det gosigt om fötterna trots att man stängt av värmen.

Jag längtar tills vifår börja kakla. Vi har köpt golvklinker nu, det blir rektangulära mörkgråa klinkerplattor typ som skiffer. Ni får se bilder senare. Måste bara hitta någon bra fönsterfilm att täcka rutan med så att man slipper heja på grannarna när man sitter på toan.



Bakade i dag jättegoda kakor som ska säljas på Oscars fotbollsmatch imorgon. Hoppas det blir över många.


Falska potatisbakelser, hur goda som helst och superenkla att göra




Nä, nu måste jag i säng, klockan ringer 05.40 i morgon bitti.


See ya


Kommentarer
Postat av: Anna

Så fin oscar blev i nya frisyren.

Det går långsamt för oss även. Har fortfarande inte börjat så gräsmatta än.

Hoppas ni får en bra midsommar!



Kramar Anna

2009-06-17 @ 13:36:14
Postat av: Karin

Tack:) Hojja känner mig inte i mitt livs bästa form just nu. men om 3 timmar är det över, hoppas det inte är lika läskigt som jag föreställer mig :)

Åh dom där falska potatisbakelserna såg jättegoda ut! Recept?

Sätt i bloggen :)

Nä nu ska jag ladda sista timmen :)

Kraaam

2009-06-17 @ 20:55:39
URL: http://karint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0