Jag vill oxå vara ledig

Jobbar idag till kl. 18. Denna vecka har jag haft 4 dagar som jag jobbat till 18, börjar känna mig lite sliten faktiskt.  Men imorgon är jag i alla fall ledig.

Igår ströddes gräsfröna ut över jorden så nu får vi se hur det blir med gräsmattan. Nu ska vi "bara" lägga stengången, sedan kommer det vara jätte fint på vår framsida. (kommer bilder senare)
 
John är på Fotbollscup i Bureå med Oscar idag och småttingarna oxå förstås. Jag hade så velat vara ledig idag strålande sol är det ute och då är det inte kul att jobba.

I torsdags var det skolavslutningen i landskyrkan med Oscar, vi hade ju handlat shorts och t-shirt men det var så kallt så det fick minsann skippa. Efteråt så åkte vi till Tatung och åt kinamat riktigt gott. Barnen älskar kinamat och det är ju bra när vi åker till Thailand att de inte bara kommer äta hamburgare. Jag hade med mig kameran och skulle fota men det blev bara 1 suddig bild sedan var det slut batterier i kameran - är det inte typiskt!, visst är det sådant som man ska kolla innan, men vem?

Milles rum är inte riktigt klart ännu. Min filosofi om att göra klart en sak i taget spack lite. Men de säger att om man ska så gräsmatta så ska det göras innan midsommar eller på hösten. Så då fick vi prioritera om lite grann. Det är inte så värst mycket kvar i Miltons rum,  en dags jobb ungefär. Sedan blir det lite lungt med renoveringarna inne för nu är det mycket som ska göra utomhus. Vi har fortfarande inte fått iväg byggnadsloven så... 

Jag sitter och funderar vad vi ska äta till middag. Grillat hade inte varit fel men kl. hinnar bli ganska mycket. Kanske tar det imorgon istället ska kolla på SMHI ...  Hmm regn på förmiddagen men sol på eftermiddan. Det blir nog grillat imorgonkväll och något annat idag, kanske hampis. 

See ya
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0