Igen..

Är sjuk nu igen. Detta är inte likt mig, jag som aldrig är sjuk. Igår på jobbet började jag få ont i magen vid lunch, hade nästan inte sovit något natten innan pga Oscar som låg i vår säng. Jag tänkte att det går säkert över men det blev bara värre och värre och när det var 30 min kvar av dagen stod jag inte ut längre, kunde knappt sitta upp. For hem och la mig i ett skollhett bad (som brukar hjälpa) och tog en tablett. Först vid 9-tiden på kvällen började det släppa.

Jag förstår inte varför jag fick ont igen, för det var inte speciellt stressigt igår på jobbet. Däremot så har vi haft Johns syster med familj här hela helgen och inte tagit det minsta lungt alls. Jag måste lära mig att sluta stressa.

Förra året när jag besökte läkare så berättade jag om min livssituation: småbarnsmamma till 3 pojkar, jobbar heltid medans vi dessutom håller på att renovera vårat hus. Han sa att där hade jag min symtom, och att det var upp till mig att förändra något för att jag ska må bättre.

Så jag har mig själv att skylla lite grann, smått manisk när det gäller renoveringen- helst skulle allt vara klart igår. Som t ex i söndags. Vi hade hållt på hela dagen med det ena och det andra och jag var rätt så slut, så när barnen var i säng och John satte sig i soffan för att ta det lungt. Så kommer jag på att jag hinner ju faktiskt att måla Miltons säng ett varv till ikväll och - ja just det skulle vara bra om jag tvättade barnens jackor och överdragsbyxor för de var ju rätt så smutsiga.

Näe idag ska jag bara ta det lugnt, barnen är på dagis och jag ska bara vara hemma och vila, ev. gå ut i solen en stund för att matcha Camillas bränna.

Är ledig på torsdag och fredag är ju nationaldagen. Det var meningen att vi ska åka upp till fjällen för att måla svärfars hus men jag bestämde mig för att stanna hemma. Jonte åker själv ev. att han tar med något av barnen vi får se. Enligt SMHI så kommer det att bli rätt så fint väder och det vill man ju inte missa.

Ska faktiskt gå sätta på en tvättmaskin men det är nog oxå den enda ansträngningen som jag ska göra oxå idag


Här kommer en bild på Farfars vinterstuga enligt Oscar och Milton.



image19




See ya





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0