Lucia

Idag hade jag ställt klockan på 07.00 så att  jag inte missade lucian på TV. Sedan blev det varm choklad med visgrädde och mjuksmörgås till frukost.

Det har snöat hela natten så det var hur mycket snö som helst ute. (tur att vi fick en snöslunga av svärfar igår).



Barnen hade sitt luciafirande på dagis i torsdags. Milton ville vara stjärngosse och ingen blev gladare än jag, det är så fint med stjärngossar. Elliot ville vara tomte, men det var inte vad som helst som dög. När jag plockade fram och visade att han kunde ju ha tomtepyjamasen så sa att det skulle vara tomtekläder med ludd för det hade han sett på stan.

Vi hittade en jättefin dress på Åhléns.




Milton tyckte att stjärnan är ju jättebra att ha som lasersvärd




Luciatåget hade de utomhus i år.




Sedan blev lussebullar, pepparkakor med saft efteråt.





Senare på torsdagsafton så bar det av till skolan där det var Julbasar och Oscars klass sjöng så fint för oss.




Ska gå och städa lite nu'


See ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0