Vintern rasar...

Ja det har den faktisk gjort oxå, idag var det 18 grader varmt i skuggan och nu finns det bara pyttelite snö kvar på gården.

Det var en bra dag idag, hade blivit lovad att sluta kl. 13.00 och när jag tittade på schemat så hade jag lunch mellan 12.15 och 13 så därför å slutade jag kl. 12.15 idag.  Tog en snabb tur in på stan för att köpa en till plåtlåda från House Doctor på Spets&Ting och sedan hittade jag ett par jättefina kuddar på Hemtex som jag bara var tvungen att köpa.

När jag kom hem så satte jag mig ute på altanen och solade och öppnade en bacardi breezer, så härligt. Till middag grillade vi fläskfile och åt klyftpotatis till - supergott, det kommer att bli mycket mer av det i sommar.

Efter middagen så slöade vi i soffan en stund, och sedan ville barnen åka och titta på majbrasan, men John var inte ett dugg sugen (ovanligt) så jag tog med mig Oscar och Milton och vi cyklade till landskyrkan för att tittade på brasan. Vi tog ingen korv med oss, men som tur var så träffade vi M och F som så snällt delade med sig.

Det blev inte så länge där så vi cycklade tillbaka igen, det är ganska långt men Oscar klagade inte så mycket. Det var tur att Milton satt i barnsadeln, för annars hade nog inte mitt tålamod hållit så bra.

Nu är vi ledig resten av veckan hela familjen. Jonte kommer väl att bygga  för det mesta och jag och pojkarna ska bara njuta av ledigheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0